۱۳۸۹ خرداد ۱۳, پنجشنبه

يا أحمَدُ! لَو لاكَ لَما خَلَقتُ الأفلاكَ، وَ لَو لا عَلِىُّ لَما خَلَقتُكَ، وَ لَو لا فاطِمَةُ لَماخَلقُتُكما

اى احمد! اگر تو نبودى آسمان و زمين نمى‏آفريدم و اگر على نبود تو را نمى‏آفريدم و اگر فاطمه نبود شما را نمى‏آفريدم (يعنى شمايان رمز خلقتيد). مستدرك سفينةالبحار، ج 3: ص 334 (حديث قدسى)

ولادت ام ابیها حضرت زهرا را ابتدا به قطب عالم امکان حضرت صاحب الزمان تهنیت گفته و سپس به همه شیعیان جهان و محبان آن حضرت در عالم وجود تبریک عرض می کنیم

چه نیکوست که این روز را روز مادر و روز زن بخوانند . زیرا نبوده ، نیست و نخواهد بود همچو او مادری و زنی در عالم وجود که او ام ابیها و سیده نساء العالمین

پس مبارکت باد ای مادر این روز برتو و بر زنان شایسته جهان

متن پیام تبریک مدیر مجتمع به خواهران شاغل در مجتمع آموزشی کویته

به نام خدا

میلاد دختر نبوت ، همسر ولایت ، مادر امامت ، بر همگان مبارک

خواهران ارجمند شاغل در مجتمع آموزشی کویته

سالروز میلاد خجسته فاطمه زهرا سلام الله علیها سرور بانوان جهان ، عطای خداوند سبحان ، کوثر قرآن ، همتای امیر مؤمنان ، و الگوی بی نظیر تمام جهانیان ، بر همه زنان عالم مبارک باد

بزرگ بانویی که مهر آمیز ترین حکمت الهی ، کوثر خاتم شد تا پایان یک رسالت را به آخر رساند تا به فضل خدا، عطای وجودش در وسعت بی کران عطش ما جاری شود تا بتوانیم از همه سراب ها رها شویم و از چشمه حقیقت سیراب .

الفبای حقوق خانواده در اسلام بر پایه محبت پی ریزی شده و نقش آفرین هستی ، زن را نقش آفرین تاریخ آفریده است . زن مربی بشریت است و کانون تربیت خانواده . بدون این مربی شایسته ، جامعه رنگ سعادت نخواهد دید و خانه حضور مسئولانه و مدبرانه مادری کاردان را می طلبد . زیبا ترین واژه بر لبان آدمی ، واژه زیبای «مادر» است . مادر واژه ایست سرشار از امید و عشق . واژه ای شیرین و مهربان که از ژرفای جان بر می آید .

بی تردید سعادت هر جامعه ، در گرو سعادت خانواده های آن است . خانواده کانون پرورش نسل های آینده است و زن در خانواده ، مرکز اصلی مهر و عاطفه می باشد . کمبودعواطف در جامعه ، زندگی افراد را خشک و بی روح می کند و نسل بعد را روز به روز از سعادت فردی و اجتماعی دور می سازد .

امام خمینی (ره) که با قیامش ، حیاتی دوباره به شخصیت زن بخشید ، در پیامی زن را بعنوان مربی صلاح و فساد یک جامعه معرفی می کند و می فرماید : « نقش زن در عالم از ویژگیهای خاص برخوردار است . صلاح و فساد یک جامعه از صلاح و فساد زنان در آن جامعه سرچشمه می گیرد . زن یکتا موجودی است که می تواند از دامن خود افرادی به جامعه تحویل دهد که از برکاتشان یک جامعه بلکه جامعه ها به استقامت و ارزش های والای انسانی کشیده شود و می تواند عکس آن نیز باشد .»

اینک به یمن سالروز میلاد فرخنده و با سعادت اسوه تمام عیار مکارم و قله رفیع فضایل صدیقه کبری ، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و همچنین سالروز ابر مرد تاریخ معاصر ، بت شکن زمان ، خمینی کبیر (ره) ، روز بزرگداشت مقام زن و روز مادر را به شما تبریک و تهنیت عرض می نمائیم .

با احترام

کرامت کاظمی

مدیر مجتمع آموزشی ج .ا .ایران در کویته

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر