۱۳۹۰ فروردین ۲۹, دوشنبه

سلام بر شهیده و شهید راه امامت



دفاع از حریم ولایت

بزرگترین درسی که تمامی مؤمنان باید از اول حامی ولایت و امامت بیاموزند دفاع جانانه و تا پای جان از امام زمان خویش است. حضرت زهرای شهیده، در گفتار و رفتار به همگان آموخت که در راه ولایت و برای حمایت از امام از همه چیز خود باید گذشت و در این جهاد فرقی بین زن و مرد نیست. در آن هنگامه غم آلود که علی علیه السلام را با زور به طرف مسجد می بردند، فاطمه علیهاالسلام میان جمعیت آمد و بین امام و آنها قرار گرفت و فرمود: والله لا أدعکم تجرّون ابن عمّی ظُلما... سوگند به خدا نمی گذارم پسر عموی مرا ظالمانه بسوی مسجد بکشانید وای بر شما چه زود به خدا و رسولش خیانت کردید و به خانواده او ستم نمودید با این که رسول خدا پیروی از ما و دوستی با ما را به شما سفارش کرده و فرمود که (در امور زندگی) از اهل بیت اطاعت نمایید، که خداوند فرمود: به مردم بگو از شما پاداش رسالت نمی خواهم جز آن که با اهل بیت من دوستی نمائید.
فرهنگ سخنان حضرت فاطمه، محمد دشتی،ص  106
....

اطاعت از امام

اطاعت بی چون و چرا از امام زمان خویش از درسهای دیگری است که باید از ایشان گرفت. زمانی که سلمان از طرف امیرالمؤمنین خدمت حضرت زهرا آمد که نفرین نکند، ابتدا حضرت نپذیرفت و فرمود: آنها قصد جان علی را دارند و من نمی توانم صبر کنم... در اینجا سلمان عرضه داشت که امام مرا فرستاده، وقتی حضرت پیام امام را شنید فرمود: حال که چنین است می روم و صبر می کنم و سخنش را گوش می دهم و از او اطاعت می کنم.
فرهنگ سخنان حضرت فاطمه، محمد دشتی،ص  109

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر